Ludomir Michał Rogowski, "Trois poèmes de Yuan Tsen Ts'ai", opac. Karol Rzepecki Zobacz większe

Ludomir Michał Rogowski, "Trois poèmes de Yuan Tsen Ts'ai", opac. Karol Rzepecki

Nowy produkt

1 Przedmiot

wysyłka do dwóch dni roboczych

Ostatnie egzemplarze!

15,00 zł brutto

Więcej informacji

Twórczość Ludomira Michała Rogowskiego w dużej mierze ulega zapomnieniu. Wybranymi aspektami jego dorobku zajęli się: Jolanta Guzy-Pasiak, Michał Bristiger, Antoni Poszowski, Ewa Wójtowicz, czy Urszula Dzierżawska-Bukowska. Jednak ich zakres badawczy skupia się wokół biografii, charakterystyki stylu kompozytorskiego i dokumentacji twórczości, której przeważająca część nie doczekała się wydania drukiem i nagrania. Wyjątek stanowią pieśni, utrwalone w postaci nagrań fonograficznych, do których zalicza się zbiór Trois poèmes de Yuan Tsen Ts’ai, obejmujący trzy kompozycje: Les feures du seule, La mousse oraz Les parfums du soir. Niemniej jednak wciąż brak krytycznej edycji źródłowej tychże pieśni będących ilustracją medyczną tekstów chińskiego poety – Yuan’a Tsen Ts’ai (1716-1707). Zbiór stanowi przedmiot badań naukowych Anny Nowak, która to autorka przedstawiła analizę źródeł w oparciu o materiały zachowane w Archiwum Miejskim w Dubrowniku, poruszając zagadnienia stylistyki i języka muzycznego. Niniejszą rekonstrukcję przygotowano posługując się źródłami ze zbiorów Biblioteki Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego. Z informacji zamieszczonych na teczce dowiadujemy się, że zawartość obejmuje: Trois poèmes de Yuan Tsen Ts’ai na głos i fortepian – autograf z ok. 1920 roku. Inwentarz wskazuje na pochodzenie rękopisu z prywatnych zbiorów Zygmunta Latoszewskiego – przekazanych do WTM. […] Dokładna data powstania utworów nie jest znana. Wiadomo jednak, że do ich skomponowania doszło 1920 roku, kiedy kompozytor przebywał w Villafrance, we Francji. Niniejsze kompozycje podkreślają zainteresowanie kulturą wschodu.

oprawa miękka

stron 24

format 21 x 30 cm