Polihymnia
Nowy produkt
3 Przedmiot Przedmioty
wysyłka do dwóch dni roboczych
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Fuga b-moll op. 35 nr 1 Rękopis zawiera dokładnie nakreślone łuki motywiczne,wielokrotnie pojawia się litera T, jako oznaczenie ukazujące wszystkie tematy w utworze.
Fuga fis-moll op. 35 nr 2 Utwór zapisany z drobnymi zmianami w dwóch rękopisach: sygnatura 5889 – podane tempo to moderato, brak łuków motywicznych oraz oznaczenia a tre voci sygnatura 5890 – brak tempa oraz łuków motywicznych, pojawia się oznaczenie a tre voci Dwukrotne użycie znaku chromatycznego, występującego na tej samej wysokości w taktach: 15 i 56, jest zrozumiałe jako umieszczenie go niezależnie w sopranie i alcie.
Fuga c-moll op. 35 nr 3 W rękopisie pojawia się jedynie oznaczenie a tre voci
. Fuga g-moll op. 35 nr 4 W rękopisie pojawiają się łuki motywiczne, a także oznaczenie a tre voci. Fuga d-moll op. 35 nr 5 W rękopisie pojawia się oznaczenie a tre voci oraz w niewielkim stopniu występują łuki motywiczne.
Kompozytor w tym samym takcie dwukrotnie umieszcza znak chromatyczny, który występuje na tej samej wysokości (t. 20, 59). Twórczość organowa Aleksandra Karczyńskiego, a także pozostałych polskich kompozytorów, parających się muzyką organową, którzy byli aktywni w kręgach Polonii amerykańskiej, jest dziś nieznana i zapomniana. Oprócz Karczyńskiego w tamtym czasie tworzyli również: Leopold Stokowski, Zygmunt Stojowski, Eugeniusz Walkiewicz, Szczepan Sieja, Karol Rathaus oraz Jerzy Fitelberg.
oprawa miekka
stron 30
format 20,5 x 30 cm