Podróż po czterech strunach skrzypiec Skrzypce z fortepianem ( partytura) Zobacz większe

Podróż po czterech strunach skrzypiec Skrzypce z fortepianem ( partytura)

Absonic

Nowy produkt

1 Przedmiot

wysyłka do dwóch dni roboczych

Ostatnie egzemplarze!

43,00 zł brutto

Więcej informacji

Na zbiór pt. ˝Podróż po czterech strunach skrzypiec˝, przeznaczony na skrzypce i fortepian, składają się dwie książki: pierwsza - zawiera partie skrzypcowe 18 miniatur wraz z komentarzami oraz dodatkowymi atrakcjami w postaci: diagramów, łamigłówek i rysunków, w drugiej znajdują się partie fortepianowe. Elementem pozamuzycznym są zamieszczone w tej części zbioru rozwiązania łamigłówek i diagramów. Zbiorek miniatur dedykowany jest uczniom klas początkowych, zarówno najmłodszym, jak i tym, którzy w zmianach pozycji stawiają swoje pierwsze kroki, i to z myślą o tych drugich zaproponowana jest aplikatura. Utworki zostały napisane w skali muzycznej, nie wykraczającej dźwiękami poza pierwszą pozycję (wyjątek stanowi Wędrujący żuczek oraz pojedyncze flażolety w paru utworkach), po to, aby uczeń, który rozpoczyna swoją przygodę ze zmianami pozycji, mógł w pierwszej fazie ćwiczenia zapoznać się z melodią, w pozycji, w której grę dobrze już opanował. Ze względu na wspomnianą wcześniej skalę, miniatury w wersji docelowej mogą być wykonywane tylko w pierwszej pozycji. Wyjątek stanowi jednak miniatura Szczurki na zjeżdżalni, która jest swoistym ćwiczeniem na zmiany pozycji i granie jej tylko w pierwszej pozycji mija się z koncepcją tego utworku. Większość miniatur oparta jest na krótkich motywach gam i pasaży, podsuwając najprostszy sposób na odszukiwanie konkretnego dźwięku, zarówno w pierwszej, jak i w wyższych pozycjach. Proste, powtarzające się rytmy to ćwiczenia umiejętnego gospodarowania smyczkiem. Materia muzyczna partii fortepianu w większości przypadków nawiązuje do danej melodii motywicznie, jest z niej wyprowadzona, czasami ma charakter kontrapunktyczny bądź kontrastowy. Intencją autora było nadanie warstwie fortepianowej roli partnerskiej względem głosu skrzypcowego, a niekiedy - w aspekcie melodycznym - wręcz roli pierwszoplanowej (por. Kwintowa pustynia, Rytmiczna łamigłówka), stąd stałym elementem są dialogi obu instrumentów. Do publikacji dołączone są pliki MP3 online.

oprawa miękka

stron 58

format 21 x 30