am kraków
Nowy produkt
0 Przedmiot Przedmioty
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zawartość Podziękowania Objaśnienia Wprowadzenie I Mimesis i reprezentacja 1. Pierwsze definicje pojęć 2. Rys konceptualno-historyczny Mimesis starożytna Mimesis i reprezentacja versus muzyka absolutna Filozofia różnicy i powtórzenia 3. Wybrane koncepcje i interpretacje kategorii mimesis i reprezentacji we współczesnej refleksji filozoficzno-estetycznej i muzykologicznej W ujęciu filozoficzno-estetycznym W ujęciu muzykologicznym II Świat ideowy i artystyczny Arnolda Schönberga Autorefleksja. Inspiracje i wpływy literacko-filozoficzne III Interpretacje wybranych utworów wobec kategorii mimesis i reprezentacji 1. Kategorie mimesis i reprezentacji muzycznej – próba autorskiego spojrzenia 2. Neomitologizm i opozycje binarne. Verklärte Nacht op. 4 na sekstet smyczkowy Geneza utworu Tekst literacki. Analiza i interpretacja Muzyczne środki reprezentacji neomitologicznej Interpretacja. Neomitologizm i opozycje binarne 3. Labirynt doznań: w stronę reprezentacji wewnętrznej. Erwartung op. 17 na sopran i orkiestrę Geneza utworu Tekst literacki. Analiza i interpretacja Muzyczne środki reprezentacji wewnętrznej Interpretacja. Labirynt doznań 4. Różnica i powtórzenie. Variationen für Orchester op. 31 na orkiestrę symfoniczną Geneza utworu Muzyczne środki reprezentacji. Powtórzenie, refren i różnica Interpretacja. Deleuzjańska koncepcja różnicy i powtórzenia 5. „Doświadczenie Zagłady”. A Survivor from Warsaw op. 46 na narratora, chór męski i orkiestrę Geneza utworu – Schönberg, religia i polityka Tekst literacki. Analiza i interpretacja Muzyczne środki reprezentacji „nieprzedstawialnego” Interpretacja. „Doświadczenie Zagłady” IV Ekspresja i reprezentacja 1. Ekspresja i toposy 2. Uwagi końcowe Bibliografia Summary Indeks osobowy
oprawa miekka
stron 281
format 16,5 x 22,5 cm