Idea wolności w tworczości kompozytorskiej i myśli o muzyce Zobacz większe

Idea wolności w tworczości kompozytorskiej i myśli o muzyce

WUR

Nowy produkt

Redakcja naukowa Ewa Nidecka, Jolanta Wąsacz-Krztoń

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

wysyłka do dwóch dni roboczych

45,00 zł brutto

Więcej informacji

SPIS TREŚCI Słowo wstępne WOLNOŚĆ A IMPERATYW TWÓRCZY Beata Cywińska Inspiracja folklorem polskim i historią jako przejaw idei wol­ności w twórczości wybranych kompozytorów Alicja Gronau-Osińska Między wolnością a konsekwencją – dylematy kompo­zytora Katarzyna Szymańska-Stułka Wolność tworzenia – zbawienie czy ogranicze­nie? Próba spojrzenia teoretycznego na muzykę Aldona Nawrocka Wolność czy tradycja – konteksty twórczości kompozytor­skiej w relacji z tańcem na przykładzie własnych doświadczeń Krzysztof Kostrzewa Recepcja serializmu wśród polskich kompozytorów i kry­tyków muzycznych jako manifest wolności twórczej Monika Karwaszewska Muzyczne manifesty wolności twórczej w muzyce pol­skiej II połowy XX wieku Małgorzata Dyrlica Muzyka a wolność Iwona A. Siedlaczek Wolność a Imperatyw Kulturalny w myśli o muzyce filo­zofa kultury Andrzeja Nowickiego (1919-2011) Andrzej Szypula Wolność w ujęciu Zygmunta Mycielskiego Ewa Nidecka Postawy kompozytorów polskich wobec ograniczeń twórczych w początkowej fazie PRL Beata Kuźniarowska Muzyka rockowa jako instrument w walce o wolność i toż­samość człowieka w PRL-u Joanna Cieślik-Klauza Ścieżki do wolności… w muzyce, filmie i muzyce filmo­wej powojennej Polski W KRĘGU PATRIOTYZMU I TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ Walentyna Węgrzyn-Klisowska Edukacja muzyczna Armii Polskiej po uzyska­niu niepodległości Joanna Subel Rola chóralistyki w kształtowaniu świadomości patriotycznej i walce o utrzymanie polskości na Górnym Śląsku w pierwszej połowie XX wieku Luba Kijanowska-Kamińska Pieśń patriotyczna w życiu muzycznym Lwowa drugiej połowy XIX – początku XX wieku w aspekcie ontologii kulturowej Anna Mikolon Pieśń Legionów w Mazurach op. 38 Zygmunta Noskowskiego – wyrazem dążeń wolnościowych w muzyce fortepianowej okresu zaborów Jolanta Wąsacz-Krztoń Muzyczno-polityczna walka o wolność Ignacego Jana Paderewskiego Natalie Moreno-Kamińska Polskość i patriotyzm siłą pianistyki wielkiego ło­dzianina Artura Rubinsteina Temina Cadi Sulumuna Głos w sprawie Pologne, czyli idea wolności w kon­tekście patriotycznej twórczości kompozytorskiej Augusty Holmes i jej „męskiego talentu” Karolina Markowska Jestem Polakiem, a nie obywatelem ZSRR Zoryana Lastovetska-Solanska The concept of “national” in the activity of Adolf Chyliński TWÓRCZOŚĆ KOMPOZYTORSKA I JEJ KONTEKSTY Joanna Posłuszna Dzieło muzyczne jako świadectwo czasów kompozytora Mikołaj Rykowski Twórczość Franza Xavera Scharwenki (1850-1924) jako przedmiot interpretacji glokalistycznej