Akademia Muzyczna Kraków
Nowy produkt
1 Przedmiot Przedmioty
wysyłka do dwóch dni roboczych
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zawartość: Uwagi wstępne Wprowadzenie do zagadnienia. Terminologia Metodologia badań Literatura przedmiotu. Źródła Część I. Muzyka filmowa. Studium historyczno-estetyczne 1. Dźwięk a kino nieme Idea udźwiękowienia filmu Rola akompaniamentu i instrumentarium kina niemego Kinowy repertuar muzyczny 2. Rozwój kina dźwiękowego Pierwsze sukcesy technologii dźwiękowych Złota era amerykańskiej kinematografii Classical Hollywood Film Score Kino kontynentalne w okresie drugiej wojny światowej Kino powojenne Wielkie nazwiska światowej muzyki filmowej 3. Muzyka filmowa w randze dzieła sztuki Nowe jakości estetyczno-brzmieniowe w kinie Emancypacja muzyki filmowej 4. Estetyka i funkcje muzyki filmowej: teorie, metody, koncepcje Wybrane teorie filmu Pierwsze koncepcje muzyki filmowej Spectrum funkcjonalności sfery słuchowej w filmie. Zofia Lissa Obraz i dźwięk. Pierre Schaeffer, Roger Manvell, John Huntley Muzyka w roli komentarza. Siegfried Kracauer Cisza. Béla Bálazs, Siegfried Kracauer, Zofia Lissa Teorie praktyków. Kazimierz Serocki, Krzysztof Komeda W polemice z teorią powojenną. Hansjörg Pauli Muzyka jako element języka filmu. Jerzy Płażewski Semiotyka muzyki filmowej. Claudia Gorbman Audio-wizja w kinie. Michel Chion Strukturalistyczny pogląd na muzykę filmową. Georg Maas Społeczno-kulturowa rola muzyki w filmie. Claudia Bullerjahn Analityczne modele muzyki filmowej. Kathryn Kalinak, Fred Karlin Katalog funkcji muzyki filmowej. Ujęcie krytyczne Część II. Muzyka filmowa Wojciecha Kilara 1. Zarys historyczny, język dźwiękowy, poetyka Filmowa droga twórcza Kilara w ujęciu historycznym Pierwsza dekada pracy dla kina: 1958-1968 Stabilizacja stylistyki filmowej: 1969-1976 Polska Klasyczna Partytura Filmowa: 1977-1990 Kino światowe: 1991-2013 Resumé 2. Studia nad filmowym warsztatem kompozytorskim Elementy języka muzycznego w filmie Filmowy temat a motyw muzyczny Formy-gatunki muzyczne w filmie Klasyfikacja stylów Inspiracje tematów filmowych Współpraca z reżyserem 3. Analiza i interpretacja dzieła filmowego. Filmowa poetyka muzyczna Odkrywanie idei filmowych. Sól ziemi czarnej Wartościowanie wydarzeń. Iluminacja Sterowanie percepcją widza. Ziemia obiecana Muzyka w roli narratora. Bram Stoker’s Dracula Symbolika i retoryka dźwiękowa. Dziewiąte wrota Charakterystyka osobowości bohaterów. Zemsta Konkluzje Kompozytorzy o muzyce filmowej Syndrom cech muzyki filmowej Kilara Hermeneutyka i semiotyka muzyki filmowej Podziękowania Autorefleksja twórcy: Jestem dumny z drobiazgów Bibliografia
Akademia Muzyczna w Krakowie
oprawa miękka
stron 510
format 16,5 x 23,5