Polihymnia
Nowy produkt
Niniejsza monografia naukowa łącząca teorię i praktykę wychowania muzycznego, powstała dzięki (za) stosowaniu refleksji w myśleniu i działaniu, które ulegało ewolucji krytycznej przybierając ostatecznie kształt konkretnej inicjatywy autorskiej Macieja Kołodziejskiego.
1 Przedmiot Przedmioty
wysyłka do dwóch dni roboczych
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Niniejsza monografia naukowa łącząca teorię i praktykę wychowania muzycznego, powstała dzięki (za) stosowaniu refleksji w myśleniu i działaniu, które ulegało ewolucji krytycznej przybierając ostatecznie kształt konkretnej inicjatywy autorskiej Macieja Kołodziejskiego. Opracowanie powstało dzięki uprzejmości i szeroko pojętej współpracy osób wywodzących się z różnych ośrodków akademickich kraju i zagranicy oraz pedagogów muzyki, którzy autorsko wpisali się w nurt opracowań nowatorskich, przekraczając granice dotychczasowych obowiązujących wdrożeń na sposób kreatywny i konstytuując tym samym obraz współczesnej edukacji muzycznej. Indywidualne autorskie szkice nawiązują zatem do takich form jak: śpiew, mowa żywa i rytmizowanie (R. Majzner, B. Kamińska) ruch i taniec (B. Kamińska, E. Králová i kontekstowo B. Pazur) gra na instrumentach melodycznych i niemelodycznych (K. Wilk i E. Králová) tworzenie i improwizowanie muzyki (B. Pazur i E. Králová) słuchanie i percepcja muzyki (E. Parkita, G. Rubin, M. Michalak) Ponadto w książce zawarto rozdziały traktujące o: treści muzyki popularnej i jazzowej, jako swoistej inspiracji edukacyjno-poznawczej (G. Rubin, M. Michalak) strategii oceniania osiągnięć muzycznych uczniów w edukacji małego dziecka (M. Kołodziejski) Na uwagę zasługują również opracowania: rola nauczyciela jako wychowawcy, edukatora i animatora życia muzycznego klasy, a zatem realizacja zadań z zakresu szeroko pojmowanego wychowania i kształcenia przez muzykę i do muzyki (A. Delecka-Bury) konteksty implementacji terapii muzycznej w edukacji małego dziecka (E. Králová) Publikacja adresowana jest do nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, wykładowców uczelni wyższych, doradców metodycznych, badaczy procesów edukacyjnych, ewaluatorów, konsultantów i szkoleniowców, coachów i tutorów, dyrektorów szkół i ognisk pozaszkolnych – tych wszystkich, dla których edukacja muzyczna małych dzieci jest dobrem społecznym i wspólnym celem. (Na podstawie Wprowadzenia)