JOHN CAGE CZŁOWIEK DZIEŁO PARADOKS Zobacz większe

JOHN CAGE CZŁOWIEK DZIEŁO PARADOKS

Akademia Muzyczna Kraków

Nowy produkt

John Cage. Człowiek. Dzieło. Paradoks red. Marek Chołoniewski i Barbara Bogunia Kraków 2014, objętość: 316 stron, format: B5, ISBN 978-83-62743-32-2

Więcej szczegółów

wysyłka 5-10 dni

30,00 zł brutto

Więcej informacji

Od redakcji Część I Marek Chołoniewski, Cisza Silence Jacek Szerszenowicz, Pejzażysta Cage: strategie mimetyzmu. Spojrzenie na świat uszami człowieka ze wzgórza Cage The Landscapist: Strategies of mimesis. A look at the world through the ears of the man on the top of the hill Zenon Fajfer, 4:33 po południu. Liberatura i Cage. Wykład preparowany 4:33 afternoon. Liberature and Cage. Prepared lecture Krzysztof Kostrzewa, Idea preparacji fortepianu Johna Cage’a John Cage’s concept of the prepared piano Piotr Jan Wojciechowski, Cage a dodekafonia Cage and dodecaphony Július Fujak, (Sonic) Notes of comproviser on J.C. (Dźwięczne) Notatki „komprowisatora” na temat J.C. Michalina Kmiecik, Różnica w ciszy. Webern a Cage The difference in silence. Webern and Cage Paweł Romańczuk, Toy Piano TheToy Piano Koncert I – program Część II Chris Cutler, I have one thing to say about Cage and I’m saying it Mam jedną rzecz do powiedzenia o Cage’u i mówię to Roman Bromboszcz, Cisza, stopnie niezdeterminowania i nieludzkie w twórczości Johna Cage’a Silence, degrees of indeterminacy and the transhuman in Cage’s work Barbara Bogunia, Cage/Crumb: pozornie ukryta dyskretna megatonia Cage/Crumb: apparently hidden discrete megatony Krzysztof Bartnicki, Mieć wszystko do powiedzenia i nie mówić tego To have everything to say and say it not Bogusław Tondera, Wizja świata i sztuki Johna Cage’a. Spojrzenie na „Przeludnienie i sztukę” John Cage’s vision of the world and art. A look at “Overpopulation and Art” Stewart Collinson, To er is human. To hmmm? is Divine Sublime „Hm” jest rzeczą ludzką. „Hmmm”? To boska wzniosłość Dorota Szwarcman, Jest NIC do powiedzenia There is NOTHING to say Tomasz Misiak, Kaktusy i muszle. Fascynacje przyrodnicze Johna Cage’a Cacti and shells. John Cage’s fascinations with the natural environment Barbara Bogunia, Emilia Grzegorczyk, Piotr Kiełbiński, Dominika Micał, Piotr Peszat, 50’na prelegentów: czy to się musi zdarzyć? Aleatoryczny panel dyskusyjny 50’ for speakers: Does It have to happen?An aleatoric panel discussion Koncert II – program Część III Szymon Stanisław Strzelec, Dziedzictwo Johna Cage’a: dekonstrukcja, upadek i wyzwolenie pomiędzy modernizmem a postmodernizmem The heritage of Cage: deconstruction, fall and liberation between modernism and postmodernism Karol Klugowski, Poza determinizmem, poza konceptualizmem. Afirmatywny charakter twórczości Johna Cage’a Besides determinism, beyond conceptualism. The affirmative character of John Cage’s work Krzysztof Kwiatkowski, John Cage: muzyk czy filozof? John Cage: musician or philosopher? Marek Mietelski, Kilka słów o estetyce Johna Cage’a A few words about the aesthetics of John Cage Marcin Strzelecki, Egzamin z Cage’a The exam on Cage Rafał Mazur, 4’33’’ a daoistyczna koncepcja „Muzyki bez Dźwięku” 4’33’’ and the daoist concept of “Music beyond Sound” Krzysztof Knittel, Wykład o niezrozumiałości Lecture on inexplicability (fragments) Marek Tomaszewski, Dźwięk == Hałas. Muzyka szmerów w perspektywach historii Sound == Noise. Music of noises in historical perspectives Kuba Falkowski, Blindwalk Blindwalk Krzysztof Szwajgier, 4’33” to CAGE to BACH 4’33” is CAGE is BACH Koncert III – program Noty o autorach