Zobacz większe

Ewa Wójtowicz OBLICZA KWARTETU SMYCZKOWEGO W TWÓRCZOŚCI KOMPOZYTORÓW KRAKOWSKICH

am kraków

Nowy produkt

Ten produkt nie występuje już w magazynie

55,00 zł brutto

Więcej informacji

Zawartość

Prolog CZĘŚĆ PIERWSZA. KWARTET SMYCZKOWY W PERSPEKTYWIE GENOLOGICZNEJ 1. Przestrzeń genologiczna kwartetu: aspekty techniczne 1.1. Idiom brzmieniowy 1.2. Faktura 1.3. Zasady kształtowania 1.4. Ranga kwartetu 2. Przestrzeń genologiczna kwartetu: aspekty ponadtechniczne 2.1. Kwartetowe tony 2.2. Kwartetowe idee estetyczne 2.3. Symbolika kwartetu 2.4. Humanizm kwartetu 3. Tytuł utworu w kontekście problematyki gatunku 4. Kwartet smyczkowy jako zespół wykonawczy 4.1. Specyfika zespołu 4.2. Kulturotwórcza rola zespołu kwartetowego 4.3. Komponowanie komunikacji w kwartecie CZĘŚĆ DRUGA. ANALIZY I INTERPRETACJE 5. W konfrontacji z awangardą 5.1. Sonorystyczne manifesty Krzysztofa Pendereckiego Quartetto per archi – sonorystyczna wirtuozeria instrumentalna Quartetto per archi No. 2 – sonoryzm udramatyzowany 5.2. W orbicie sonoryzmu: wczesne kwartety smyczkowe uczniów Pendereckiego Krzysztofa Meyera poszukiwania i próby: Kwartety smyczkowe I-IV Marka Stachowskiego droga do II Kwartetu smyczkowego 5.3. Barbary Buczek Transgressio na kwartet smyczkowy 6. W polu przyciągania tradycji 6.1. Przywracanie „zagubionych” właściwości gatunku W poczuciu braku melosu. Krystyny Moszumańskiej-Nazar II Kwartet smyczkowy „Mowa odzyskana”. Marka Stachowskiego III Kwartet smyczkowy 6.2. Obecność mistrzów gatunku Hommage à Beethoven. Krzysztofa Meyera X Kwartet smyczkowy op. 82 Z Schubertem w tle. Krzysztofa Meyera XII Kwartet smyczkowy op. 103 Pod patronatem Bartóka. Krystyny Moszumańskiej-Nazar Quartetto per archi i III Kwartet smyczkowy 7. W kręgu muzyki czystej 7.1. „Muzyka, czyli forma i czas”. Z refleksji estetycznej Krzysztofa Meyera 7.2. Historia opowiedziana dźwiękami. Krzysztofa Meyera VIII Kwartet smyczkowy op. 67 8. Z potrzeby znaczenia: gesty mimetyczne 8.1. Motyw domu Zbigniew Bujarski Kwartet na otwarcie domu Marek Stachowski Quartetto da ingresso 8.2. Wątki religijne Zbigniew Bujarski Kwartet na Adwent Zbigniew Bujarski Kwartet na Wielkanoc 8.3. Refleksja nad przemijaniem Zbigniew Bujarski Kwartet na jesień Marek Stachowski IV Kwartet smyczkowy „Quando resta l’estate” 8.4. Wypowiedź autobiograficzna Krzysztof Penderecki III Kwartet smyczkowy „Kartki z nienapisanego dziennika” Epilog Bibliografia Spis przykładów nutowych Indeks nazwisk Summary Table of contents

oprawa miękka

stron 363

format 16 x 23,5 cm