Sonorystyka Kazimierza Serockiego Tomasz Kienik Zobacz większe

Sonorystyka Kazimierza Serockiego Tomasz Kienik

Akademia Muzyczna Wrocław

Nowy produkt

1 Przedmiot

wysyłka 2 dni robocze

35,00 zł brutto

Więcej informacji

Prezentowana praca jest rozszerzoną wersją dysertacji doktorskiej poświęconej sonorystycznej twórczości Kazimierza Serockiego. Dzieła tego kompozytora zostały poddane normatywnej i deskryptywnej analizie, przeprowadzonej w kontekście podświadomych związków wysokościowo-barwowych. Badaniu poddano także architektonikę uwzględniającą takie związki oraz zaproponowano typologię układów dwunastotonowych. Książka zawiera również dyskusję nad pojęciami „sonorystyka” i „Polska Szkoła Kompozytorska” oraz odnosi się do historycznej i współczesnej recepcji twórczości Kazimierza Serockiego. „Ukazanie w zakończeniu rozprawy różnego rodzaju wyrafinowanych korelacji między szczegółowymi parametrami analizy pokazuje bogactwo spostrzeżeń Autora, dotyczące całkowicie niespodziewanego systemu wewnętrznych sensów sonorystycznego dzieła muzycznego. […] Praca jest w pełni oryginalną monografią napisaną o muzyce Kazimierza Serockiego: porusza kluczowe kwestie jego warsztatu kompozytorskiego, może mieć istotne znaczenie dla przyszłych syntez poświęconych historii polskiej tradycji muzycznej XX wieku, w ambitny i znaczący sposób rozwija metodologię badań sonologicznych”. – z recenzji prof. dra hab. Macieja Gołąba Tomasz Kienik, ur. 1976 w Zielonej Górze, jest absolwentem teorii muzyki (1999) i kompozycji w klasie prof. Zygmunta Herembeszty (2000) w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Doktorat z nauk o sztuce (pod kierunkiem dra hab. Andrzeja Tuchowskiego) uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim (2008). Ukończył Podyplomowe Studia Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Multimedialnej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi (2012). Jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu i nauczycielem przedmiotów teoretycznomuzycznych w średnim szkolnictwie muzycznym. W latach 1999–2013 związany był także z Wydziałem Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Brał udział w wielu konferencjach naukowych w Polsce i za granicą, jest autorem publikacji poświęconych muzyce XX i XXI wieku. Książka zawiera płytę CD z Aneksem danych analitycznych i komentarzy.